ΔΕΣ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΑΘΑΡΑ

Αυξήστε τα επίπεδα της ενέργειάς σας

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη υποχρεώσεις και έγνοια για τους αγαπημένους μας, ο εγκέφαλος μας υπερλειτουργεί με αποτέλεσμα την υπερφόρτωση του νευρικού μας συστήματος, την αύξηση των επιπέδων του στρες και τη μείωση των επιπέδων της ζωτικής μας ενέργειας. Η υπερβολή των σκέψεων που μας κατακλύζουν καθημερινά αναλώνει την ενέργεια μας, δημιουργώντας ένα αίσθημα κόπωσης και αποδιοργάνωσης, ενώ κάνει τις ώρες της ημέρας να φαίνονται λίγες σε σχέση με όλα αυτά που χρειάζεται να διεκπεραιωθούν. Η αναπνοή μας μικραίνει, γίνεται ρηχή, ο νους θολώνει, οι μύες σφίγγουν, το στομάχι μας επαναστατεί, τα νεύρα γίνονται ευάλωτα!

Ήρθε η ώρα να αλλάξει αυτό και να…δούμε τη ζωή καθαρά!

Ναι, υπάρχει τρόπος διαχείρισης του στρες. Με απλές καθημερινές τεχνικές που μπορούν να μας βοηθήσουν να αυξήσουμε την ενέργεια, τη συγκέντρωση και τη διαύγειά μας, ώστε να απολαμβάνουμε την ημέρα με τις όποιες απαιτήσεις της, ξεκινώντας από την αναπνοή σε συνδυασμό με μερικά λεπτά διαλογισμού…

Η αναπνοή είναι πάρα πολύ σημαντική για την καλή ροή των νευρώνων και του αίματος στο σώμα καθώς και στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Το οξυγόνο άλλωστε είναι πηγή ζωής! Στην πανάρχαια τέχνη και φιλοσοφία της γιόγκα οι τεχνικές αναπνοής (πραναγιάμα) και ο διαλογισμός θεωρούνται πολύ σημαντικά για την ανέλιξη μιας υγιούς σχέσης μεταξύ νου και σώματος, αλλά και καλή λειτουργία της ζωτικής ενέργειας (πράνα) του ανθρώπου.

Δεν χρειάζεται λοιπόν να είσαι «γιόγκι» για να εκτελέσεις κάποιες από τις πιο απλές τεχνικές αναπνοής ή διαλογισμού για χαλάρωση και ευεξία. Ούτε χρειάζεται να καθίσεις σε κάποια εξεζητημένη θέση σώματος. Βρες μία θέση άνετη, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, για μερικά λεπτά, ακόμη και στην καρέκλα του γραφείου. Ένα πεντάλεπτο συγκέντρωσης στην αναπνοή και…Δες τη ζωή καθαρά και πάμε να εξασκηθούμε μαζί στην νικηφόρο τεχνική αναπνοής Ουτζάι πραναγιάμα και μετά στο διαλογισμό.

Καθόμαστε σε μια άνετη θέση με τη σπονδυλική στήλη σε όρθια θέση χωρίς να έχουμε ένταση και:

Στάδιο 1

Εισπνέουμε φυσιολογικά από τη μύτη, με ομοιόμορφο και απαλό γέμισμα των πνευμόνων.

Εκπνέουμε φυσιολογικά από τη μύτη, με ομοιόμορφο άδειασμα των πνευμόνων.

Η εισπνοή με την εκπνοή χρειάζεται να είναι ισόποσες.

Επιδράσεις:

  • Οδηγεί σε ομοιόμορφη αναπνοή καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας
  • Συγκεντρώνει το νου
  • Τονώνει τα νεύρα με αποτέλεσμα το αίσθημα ξεκούρασης
  • Χαλαρώνει τους πνεύμονες από οποιαδήποτε τραχύτητα

Αφού εξασκηθούμε σε αυτό το στάδιο μερικές μέρες, για 5 με 15 λεπτά προχωράμε στο Στάδιο 2.

Στάδιο 2

Εισπνέουμε αργά, βαθιά, αλλά φυσιολογικά, από τη μύτη, γεμίζοντας ομοιόμορφα τους πνεύμονες.

Εκπνέουμε αργά, βαθιά και σταθερά από τη μύτη, έχοντας έλεγχο της εξόδου του αέρα. Καθώς εκπνέουμε, λόγω του ελέγχου που ασκούμε ηχεί ένας ελαφρύς ήχος σαν ροχαλητό. Αυτό δηλώνει και την επιτυχία στην άσκηση.

Επιδράσεις:

Επιδρά καταπραΰνοντας τα νεύρα

Ηρεμεί τον εγκέφαλο

Βοηθά στην καλή λειτουργία της καρδιάς με αποτέλεσμα την καλύτερη συγκέντρωση και την μείωση της αγωνίας του θύμου και του στρες.

Στη φιλοσοφία της Γιόγκα, η κίνηση είναι απαραίτητο να ακολουθεί την αναπνοή και όχι το αντίθετο, αν θέλουμε να έχουμε ομαλή ροή ενέργειας σε όλα τα επίπεδα της ζωής της καθημερινότητας μας, συναισθηματικά αλλά και διανοητικά.

Αν τώρα καταφέρναμε να συνδυάσουμε αυτές τις τόσο απλές τεχνικές αναπνοής με μερικά διάσπαρτα λεπτά διαλογισμού μέσα στην ημέρα τα αποτελέσματα θα μεγιστοποιούνταν.

Ο διαλογισμός ουσιαστικά είναι η εστίαση του νου σε ένα σημείο. Είτε στην αναπνοή, είτε σε κάποιο νοητό σημείο του προσώπου και σκοπό έχει ακινητοποίηση των νοητικών φασαριόζικων διεργασιών.

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερος χρόνος ή ακόμη και χώρος για να διαλογιστούμε.. όχι!

Δεν είναι απαραίτητο να έχουμε κάποιον γκουρού ή να τρέχουμε στην Ινδία... όχι!

Είναι πιο απλό! Ένα λεπτό ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές της μέρας μπορεί να είναι πολύτιμο και να γίνει καταλύτης για πολλά θέματα!

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με το διαλογισμό ενός λεπτού.

Δεν χρειάζεται να καθίσετε σε κάποια περίεργη θέση, απλώς καθίστε άνετα στην καρέκλα σας με τον κορμό ίσιο χωρίς καμία απολύτως ένταση. Αφήστε τα χέρια σας ελεύθερα σε μια συμμετρική θέση. Εστιάστε για αρχή στην αναπνοή σας και επιτρέψτε της να ηρεμήσει και να μαλακώσει.

Φυσικά και μπορεί να αφαιρεθείτε, είναι απολύτως φυσιολογικό. Ο νους δεν σταματά!

Μόλις καταλάβετε ότι αφαιρείστε, απλά φέρτε την προσοχή σας ξανά στη αναπνοή. Κλείστε τα μάτια και επιτρέψτε στις σκέψεις σας να έρχονται και να φεύγουν χωρίς να “γαντζώνεστε” από αυτές, απλά παρατηρήστε...! Μπορείτε ακόμη και να χαμογελάσετε παρατηρώντας την κατάσταση που βρίσκετε ο νους σας.

Σκοπός του διαλογισμού ενός λεπτού είναι να σας δείξει ότι μπορείτε να επιφέρετε μια ουσιαστική αλλαγή στην συνειδητότητά σας μέσα σε ένα λεπτό, σε όποια κατάσταση κι αν βρίσκεστε. Αυτό που δίνει είναι μια αίσθηση χαλάρωσης, ξεκούρασης και βεβαιότητας.

Όσο εξασκούμε αυτή τη μορφή διαλογισμού, μπορούμε να φτάσουμε στο σημείο να μεταφέρουμε τη μνήμη αυτής της εμπειρίας οπουδήποτε και οποτεδήποτε (στο γραφείο, σε κάποια σύσκεψη, σε χώρους αναμονής, καθώς μαγειρεύετε κ.ο.κ), με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε σε μια κατάσταση διαλογιστικής ηρεμίας το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας!

Καλή επιτυχία!

Η Henkel δεν είναι υπεύθυνη για το περιεχόμενου του δημοσιευμένου άρθρου, κάθε παράπονο ή σχόλιο θα πρέπει να απευθύνεται στον συγγραφέα.
 Μοιράσου το
Νέα από το Dixan